Розглянемо процес врегулювання щодо «КАСКО без виключень» або «Повне КАСКО», від яких етапів варто чекати затримки у будь-якій компанії.
Звернення до страхової компанії при страховому випадку
Після настання страхового випадку, насамперед необхідно зателефонувати на гарячу лінію компанії та зафіксувати випадок, описавши подію та зафіксувавши свої дані.
Далі протягом 3-х робочих днів необхідно звернутися до страхової компанії для написання письмової заяви з наданням усіх необхідних документів:
-
Обов'язково (за будь-якого випадку, будь то тріщина лобового скла або ДТП):
-
Техпаспорт
-
Права (водія при ДТП)
-
Паспорт (власника)
-
Код (власника)
-
За наявності (можливо щось одне чи кілька):
-
Фото схеми ДТП
-
Адмінпротокол
-
Європротокол
-
Фото з місця ДТП
Основний процес врегулювання по КАСКО
Після написання заяви, залежно від обраних умов страхування, аварійний комісар разом із незалежним експертом узгоджують виїзд із оглядом на авторизованому СТО чи СТО-партнері (СТО яке укладало договір із компанією).
Найчастіше основна затримка йде з боку СТО. Так як у них велика завантаженість і виділити час для огляду буває досить складно. Іноді доводиться чекати на тиждень, щоб станція записала на «дефектування».
Після детального огляду автомобіля з розбиранням, станція повинна виставити рахунок на ремонт авто, якщо збиток простий (до 3-5 деталей), то станція може виставити рахунок протягом 1-2 днів. Якщо збиток досить складний, то станція може виставляти рахунок від 2 до 5 днів (значення надаються в середньому, оскільки можливість виставити рахунок є протягом 1 дня, все залежить від завантаженості станції).
Після отримання рахунку страхова компанія має узгодити цей рахунок. Рахунок узгоджується як за позиціями, так і за ціною кожної запчастини. Найчастіше, знову ж таки, все залежить від складності збитку, прості рахунки узгоджуються протягом 1 дня, на складні потрібно витратити більше часу. Але як показує практика, якщо в рахунку все зазначено без зайвих робіт і за прайсом станцій (без завищення цін), то дуже складний рахунок можна узгодити за 2-3 дні.
Підготовка документів за страховим випадком
Після всіх дій, зазначених вище, врегулювальник окремої області готує Страховий акт і передає всі необхідні документи до Головного офісу. На цей момент мають бути надані всі документи, що підтверджують власність автомобіля та написані всі необхідні заяви.
Передача документів у ГО
Документи передаються у скан-копіях на підписання необхідним особам у Головному офісі та паралельно надсилаються оригінали поштою.
Як правило, для перевірки та підписання справи необхідно витратити 1-2 дні (залежно від кількості підписантів, що більше збитків, то більше підписів).
Передача справи до бухгалтерії
Після візування документів їх передають на оплату. І тут уже все залежить від кількості запасів у страховій компанії. Хороші компанії можуть оплатити протягом 1-2 днів, але компанії з більш важким становищем, можуть тягнути оплату від кількох днів до тижнів.
Дії після оплати страховою компанією
Якщо оплата проводилась на станцію, то в день оплати СТО замовляють усі необхідні запасні частини та матеріали для ремонту. На це йде досить багато часу. Якщо запчастини вже є на території України, то доведеться чекати близько 3-х днів. Якщо запчастини везтимуть до нас, то в середньому це займає 2-3 тижні на доставку до станції (це стосується як авторизованої, так і неавторизованої станції).
Далі Вас записують на ремонт та відновлюють Ваш автомобіль.
Підіб'ємо підсумки термінів врегулювання по КАСКО
Якщо розписати поетапно, потрібно витратити таку кількість часу:
-
Для простого збитку (лобове скло, фари, пошкодження 1-3 елементів тощо):
-
Написати заяву (1 день)
-
Огляд автомобіля (в той же день в офісі СК)
-
Отримання рахунку (1-2 дні, можливо навіть того ж дня)
-
Погодження рахунку (у той же день)
-
Підготовка та відправка документів (1 день)
-
Підписання (1 день)
-
Оплата (1-2 дні)
Як бачимо, для простого збитку, від прийому документів до виплати, необхідно витратити від 3-х днів, за ідеального розкладу. Тобто в день написання заяви станція надасть рахунок і він буде одразу ж узгоджений, документи зі сканів відправляються до ГО (Головний офіс) на підписання та передаються до бухгалтерії.
Але насправді навіть в «ідеальних» страхових компаніях складно досягти такого рівня виплат. Компанії максимально намагаються відповідати даним критеріям і оперативно проходити всі етапи врегулювання, але ми всі люди, і варто розуміти, що на кожному етапі може зіграти людський фактор.
Для оформлення КАСКО на платформі KIRINS перейдіть на цю сторінку.