Зазвичай питання “Що таке пряме врегулювання збитків?” задають ті, хто полюбляє нововведення, або ж ті, хто вже мав справу з виплатами страхового відшкодування. В цій статті KIRINS розповість що це, для чого це потрібно і наскільки це актуально в Україні.
Пряме врегулювання збитків в автоцивілці
Пряме врегулювання збитків - це система, в якій страхова компанія, що надала поліс своєму клієнтові, самостійно виплачує компенсацію за ДТП у випадку, якщо клієнт страхової компанії не винен в ДТП.
Для участі в цій програмі клієнтові не потрібно купувати додаткові договори страхування, достатньо мати лише діючий поліс автоцивілки від страхової компанії, що є учасником цієї системи.
Переваги прямого врегулювання
Кожен відповідальний автовласник шукає надійну компанію, якій може довірити страхування свого авто. Зазвичай перевіряє рейтинг страхових компаній, відгуки, показники виплат та інше. І після тривалого вибору страхової компанії автовласник впевнений, що його кошти будуть захищені в разі ДТП з його вини. Але що робити, якщо ця людина стала потерпілим в ДТП? Ось тут і можна зрозуміти переваги системи прямого врегулювання по обовʼязковому страхуванню авто.
У разі, якщо клієнт страхової компанії не винен в ДТП, то він йде за виплатою до своєї страхової компанії, в якій оформив поліс замість страхової компанії винуватця. А страхова компанія в свою чергу вже самостійно займається отриманням коштів від страхової винуватця.
Ця система дозволяє відповідальним водіям обирати надійну страхову компанію, до якої він буде звертатись. Але в будь-якій системі є своє нюанси і про них поговоримо далі.
Умови прямого врегулювання
На жаль, навіть якщо Ви маєте поліс страхової компанії, що є учасником цієї системи, Вам все одно потрібно памʼятати про умови. А саме в якому випадку ця система працює:
-
ДТП сталося лише за участі двох транспортних засобів, незалежно від того чи є постраждалі
-
Обидва автомобілі мають діючий страховий поліс
-
Страхові компанії обох автомобілів є учасниками прямого врегулювання. Список усіх страхових компаній, що є учасниками системи: https://mtsbu.ua/ua/for_consumers/119428/
-
Обовʼязково водії вирішили хто саме винен в ДТП. Тобто є лише один 100% винуватець
Особливості системи
Якщо всі правила вище виконані, то все одно необхідно памʼятати про інші важливі нюанси прямого врегулювання. Давайте по черзі розберемо важливе:
-
Шкода майну. Будьте уважні, що при прямому врегулюванні здійснюється виплата лише за шкоду майну
-
Шкода здоровʼю. Якщо є потерпілі в ДТП, то необхідно звернутися лише в страхову компанію винного
-
Фіксація ДТП. Зафіксувати ДТП може як поліція, так і складений європротокол
-
Франшиза. Умови франшизи фіксуються ті, що вказані в страховому полісі винного. Це означає, що Ваша страхова компанія буде сплачувати за винятком цієї франшизи
-
Звернення в страхову
-
У випадку, якщо потерпілий звернувся в “свою” страхову компанію він також має право звернутись і до компанії винного
-
У випадку, якщо потерпілий звернувся в страхову винного втрачає право звернутись в “свою” страхову компанію
Висновки
Ця система має європейське коріння та має вірну ідею, але завжди є “але”. Насправді, далеко не завжди всі умови системи прямого врегулювання виконуються і потерпілий все одно має звертатись в страхову компанію винного.
Вирішувати лише Вам, хочете Ви потенційно використовувати цю систему або ні. Але памʼятайте, якщо Ви обрали за всіма параметрами надійну страхову компанію, в якій впевнені і вона не є учасником прямого врегулювання, то сміло купуйте поліс від такої компанії, тому що це в першу чергу безпека Ваших власних коштів.